اگر در بازار پر رقابتی فعالیت می کنید و کار تبلیغ در گوگل را انجام می دهید به احتمال بسیار زیاد رقبای شما هم از طریق آگهی در گوگل کالا و خدمات خود را به مشتریان خودشان معرفی می کنند. با این کار به عنوان مثال شما میتوانید بررسی کنید که کلیکهای ورودی سایت شما دقیقاً از چه دستگاهی بوده است، یا اینکه چه میزان از ورودیهای شما از طریق شبکه جستجوی گوگل بوده و چه میزانی از طریق شبکه نمایش گوگل کلیک گرفتهاید. حداکثر میزان هزینهای است که شما حاضرید به ازای هر کلیک روی تبلیغ به گوگل پرداخت کنید. در مجموع شما میتوانید تمامی تغییراتی که در پنل گوگل ادز انجام پذیر است را توسط اسکریپتها انجام بدهید. حالا اگر می خواهید شغل خود را توسعه بدهید و از حداکثر توانایی و فعالیت های ادوردز استفاده کنید، کمپین های خودتان را از لحاظ ارزش و تغییرات پیگیری کنید. این سطح از دسترسی معمولا به افرادی داده می شود که دانش و تخصص کافی برای ایجاد تغییرات در تبلیغات را ندارند اما می خواهند از آمار و اطلاعات مربوط به تبلیغات خود آگاه باشند.
به عنوان مثال، کلمه «تور نوروزی 1400» در حال حاضر Low Search Volume است، زیرا کسی این کلمه را جستجو نمیکند. در واقع، هر بار که کاربر عبارتی را در گوگل جستجو میکند و تبلیغ شما را میبیند، یک نمایش برای تبلیغ شما محاسبه میشود. هر بار که کاربر روی تبلیغ شما کلیک میکند باید بابت آن پول پرداخت کنید. از آنجاییکه گوگل از این جستجوها کسب درآمد میکند، تبلیغکنندگان باید مبلغی را بابت هر کلیک به گوگل پرداخت کنند. در واقع با هر کلیک کاربر بر روی لینک وبسایتتان، شما هزینه ای را که معادل یک کلیک، قبل از شروع کمپین تبلیغاتی تعیین کرده اید، از شارژ حسابتان پرداخت می کنید. اما گاهی ممکن است کمپین شما به چیزی بیشتر از 10 درهم نیاز داشته باشد. یکی از مهم ترین ویژگی های تبلیغات گوگل این است که شما تعیین می کنید تبلیغاتتان در چه زمانی پخش شوند. یعنی همان تیزرهای تبلیغاتی که قبل، حین و بعد از ویدئوی در حال مشاهدۀ شما پخش میشوند. زمانی که شما از این نوع تبلیغات استفاده کنید یعنی با حجم زیادی از کاربران در تماس هستید و کالا و خدمات خود را معرفی کرده اید.
در ضمن امکان ارائه دسترسی مستقیم به پنل گوگل ادرودز بدون هزینه وجود دارد . همان امتیازی که اد رنک نام دارد و مشخص میکند تبلیغ شما در ردیف چندم و با چه قیمتی نشان داده شود. بر این اساس گوگل بودجه روزانه شما را در بازه صبح تا ظهر متمرکز میکند. هزینه این تبلیغات بر اساس هر کلیک تعیین میشد. به همان صورت که میتوانیم کلمات کلیدی را برای کمپین خودمان تنظیم کنیم و هدفگیری را بر اساس آنها انجام دهیم، میتوانیم به گوگل بگوییم که روی چه کلماتی تبلیغ ما را نمایش ندهد. همچنین قبلاً توضیح دادیم که شما نمیتوانید از تبلیغات در شبکه نمایش گوگل استفاده کنید، زیرا امکان هدفگیری کاربران ایرانی وجود ندارد. زمانی که یک موتور جست و جو که روزانه صدها میلیون بازدید کننده و سرچ روزانه دارد و تا این حد در میان همه ی کاربران به خصوص کاربران ایرانی محبوب و مورد اعتماد است، از اهمیت ویژه ای برای صاحبان کسب و کارها برخوردار خواهد بود و به همین دلیل یک رقابت نفس گیر بین همه ی کسب و کارها شکل گرفته تا خود را به بالای این موتور موفقیت برسانند و سیستم تبلیغ در گوگل (ادوردز) راهکار مناسب و مطمئنی است تا همین امروز مشتریان شما را با کلمات کلیدی مورد نظرتان در بالاترین قسمت نتایج جست و جو ببینند و با توجه به هدفمند بودن این نوع تبلیغ بازده این نوع تبلیغ از تبلیغات دیگر بسیار بیشتر است.
1- لطفا قیمت دلار رو چک کنید بعد برید سراغ تعرفه سایت های ایرانی. تبلیغات کلیکی گوگل با نرخ بازگشت سرمایه مثبت ( ۲ دلار به ازای هر دلار هزینه برای تبلیغات در گوگل) جز پربازده ترین تبلیغات آنلاین به حساب می آیند. با محاسبه فرمول بالا به این نتیجه میرسیم که نرخ بازگشت سرمایه شما در این تبلیغات معادل 50% میباشد. درواقع expected CTR همان میانگین نرخ کلیک همه آگهیها با شرایط مشابه (سه شرط بالا) است. در واقع در ربات اینستاگرام که دارای پنل تحت وب است شما می توانید با اکانت اصلی خود وارد شوید و یک سری از کار ها را برای بالا بردن فالوور های اینستاگرام پیج خود به صورت اتوماتیک انجام دهید. به طور مثال کاربر هنگام وب گردی خود در وب سایت های مختلف تبلیغ همان محصولی را خواهد دید که یکبار از صفحه آن در وب سایت شما بازدید کرده است. سرعت لود شدن سایت شما نیز از اهمیت زیادی برخوردار است هر چه یک وب سایت سریع تر لود شود کیفیت بهتری را به خود اختصاص می دهد.
مجموعهای از نتایجی است که کاربر پس از جستجو در گوگل (سایت گوگل، نقشه گوگل و همکاران گوگل) مشاهده میکند. به عنوان مثال اگر شما از کلمه «خرید گوشی» در حالت Broad استفاده کنید، ممکن است کاربری که عبارت «تعمیر گوشی» را هم جستجو کرده است، تبلیغ شما را ببیند و روی آن کلیک کند. در این شرایط گوگل نمایش تبلیغ شما را محدود خواهد کرد، زیرا باید 10 درهم شما را در طول روز مدیریت کند. با این کار در واقع برای گوگل مشخص کرده اید که اگر کاربری این عبارات و کلمات ( عبارات و کلمات موجود در Negative Keywords) را جستجو کرد، تبلیغات شما به کاربر نمایش داده نشود. در این بخش پس از وارد کردن کلمه کلیدی خود، می توانید عبارات مترادف آن را مانند تصویر زیر دریافت کنید. به این عبارات که توسط کاربران جستجو میشود، Search terms گفته میشود.
همچنین برای فعالسازی آن باید حداقل به پنل گوگل ادز دسترسی در سطح استاندارد داشته باشید. اگر میخواهید رتبه تبلیغ شما از رقیبی که دارای امتیاز کیفیت بالاتری است، بهتر شود، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. گوگل ادز دارای مفاهیم اصلی می باشد که با دانستن آن ها می توان عملکرد کلی یک کمپین تبلیغاتی در گوگل را تحلیل نمود. زمانی که بودجه روزانه شما کمتر از میزان لازم برای نمایش حداکثری تبلیغ در بازههای زمانی معین باشد، کمپین شما در حالت Limited by budget قرار میگیرد. نشاندهنده میزان حاشیه سودی است که با محاسبه هزینه تبلیغات، عاید ما میشود. به عنوان مثال میتوانید میزان نمایش در بازه صبح تا ظهر تبلیغ خود را 2 برابر میزان نمایش در شب تنظیم کنید. پس از اینکه آگهی های ارزان گوگل خود را ایجاد کردید، مهم است که مطمئن شوید که آنها واقعا به مشتریان نشان داده می شوند. شاید بتوانیم برگ برنده برتینا را نسبت به سایر فعالان در این زمینه نیروهای انسانی متخصص و حرفه ای آن بدانیم که با وجود کمی ناشناخته تر بودن این برند، باعث دلگرمی مشتریان است. البته معمولاً هزینهای که پس از کلیک روی تبلیغ از شما کم میشود، کمتر یا مساوی این مقدار است.
در قسمت Biggest changes می توانید تغییرات در عملکرد اکانت گوگل ادز را مشاهده کنید. از این رو تصمیم گرفتیم که در این مطلب به موضوع گوگل ادوردز پرداخته و نکاتی را در خصوص تعیین ساختار مناسب برای یک کمپین تبلیغاتی در گوگل ادوردز خدمتتان ارائه کنیم. شما میتوانید این کلمات را در سیستم گوگل ادز مشاهده کنید و در صورت نیاز، آنها را از کمپین خود حذف کنید یا به صورت Negative Keywords در نظر بگیرید تا تبلیغ شما روی این کلمات نمایش داده نشود. گاهی ممکن است بخواهید وضعیت ورودی، کلیک و سایر اطلاعات کمپین خود را خارج از سیستم گوگل ادز مشاهده و تحلیل کنید. کمپین اپلیکیشن، راهکاری همهجانبه و یکپارچه برای افزایش تعداد نصب و به طبع آن افزایش درآمد اپلیکیشن است. به هر حال نباید به زودی تسلیم شوید و اگر به دنبال آیندهای موفق و پربازده برای کسب و کارتان هستید، توصیههای ارائه شده توسط سایت hubspot که در ادامه آورده شده است را دست کم نگیرید. اکستنشن موقعیت مکانی: اگر بهینه سازی موتور جستجوی محلی انجام می دهید یا به طور کلی، به دنبال نتایج جستجوی محلی هستید، این اکستنشن کارآمد است. اما موضوعی که باید در نظر داشته باشید، این است که استفاده همزمان از تمامی آنها لازم نیست و باید نسبت به هدف خود تمرکزتان را روی چند شبکه قرار دهید.
در این روش شما بالاترین میزان کنترل روی کلمات را خواهید داشت، اما لازم است به طور مداوم قیمت کلمات را بررسی کنید تا در بهینهترین حالت هزینهای قرار داشته باشند. افرادی که آن کلمات کلیدی را جستجو میکنند آماده خرید هستند. مثلاً «خرید عینک ارزان»، میگفت من میخواهم در همین کلمه اول باشم، حالا با استراتژیهایی که خودشان داشتند و بعضی اوقات دلیلش ندانستن پارامترهای Match Type بود و فکر میکردند که خب همه کاربرها به آن شکل جستجو میکنند و این میتواند برای آنها خوب باشد. همه تلاش گوگل این است که بتواند به هدفمندترین شکل ممکن، دست تبلیغدهنده را در دست مشتری قرار دهد و پیوندشان را مبارک کند! گوگل ادوردز به قوانین همه ی کشور ها احترام می گذارد و در کشور هایی که محصولات الکلی ممنوع است ؛ اجازه تبلیغات نمی دهد و هر گونه تبلیغ در این زمینه را متوقف می کند . امروز در تاریخ 12 آبان ماه 1394 چند روزی است تبلیغ های Adwords از وضعیت فیلتر خارج شده اند و تبلیغ Adwords شما بدون نیاز به فیلتر شکن نیز باز می شود. در واقع، باتوجه به قیمت کلمات و میزان جستجویی که دارند، ممکن است به بودجه روزانه بیش از 10 درهم نیاز داشته باشید.
امروزه هر کاربر اینترنت برای جستجوی هر چیزی ابتدا در گوگل سرچ می کند، بنابراین قرارگرفتن در میان نتایج این موتور جستجو می تواند ترافیک مفیدی را به سمت سایت شما هدایت کند. ۷- استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با موضوع آگهی در متن، و همچنین به کار بردن کلمات کلیدی کاربردی و تخصصی مرتبط با موضوع متن ، به جذب بیشتر مخاطبان منجر شده و امکان بهتر دیده شدن در هنگام جستجو در موتورهای جستجو را فراهم می کند . این تبلیغات تقریباً در همه جا به خوبی کار می کنند. برخی از تبلیغدهندگان به دنبال آن هستند تا با تقلب از سایر محصولات برند و معتبر، محصولات خود را به عنوان محصولات برند و اصل معرفی کنند. علاوه بر این با توجه به این مساله که طرفداران هر حوزه اخبار همان حوزه را دنبال میکنند افرادی با کسب و کار شما آشنا میشوند که به این حوزه کاری شما علاقه دارند. یکی از مؤثرترین عوامل در تعیین هزینه تبلیغات گوگل حوزه فعالیت و میزان رقابت در آن است.
بدین منظور نیاز است تا با انواع روشهای تبلیغات در بستر اینترنت آشنا شویم. روشی است که از طریق آن حساب گوگل ادز خود را شارژ میکنید. در صورتی که شما 6 عدد از این محصول را به فروش برسانید، مبلغ نهایی فروش شما 1 میلیون و 200 هزار گوگل ادز در ایران تومان خواهد بود. یکی از وضعیتهای کلمات کلیدی است. اما گاهی ممکن است بازبینی تبلیغ شما بیشتر طول بکشد. استفاده از ابزار ادپریویو بدین خاطر ضروری است که به هنگام استفاده از آن، بازدیدی برای تبلیغ شما ثبت نمیشود. در واقع آدرسی از سایت شما است که کابر پس از کلیک روی تبلیغ شما، وارد آن صفحه میشود. این کلیکها معمولاً توسط رباتها، بدافزارها و افرادی که عمداً روی تبلیغ کلیک میکنند انجام میشود. اما هرگز بیشتر از بودجه ماهانه خود پرداخت نخواهید کرد و هر یک از آن کلیکها به این معنی است که یک مشتری راغب بالقوه برای شما ایجاد شده است. سیستم گوگل ادز به لطف الگوریتمهای هوشمند خود از وقوع اینگونه کلیکها جلوگیری میکند. در صورتی که این استراتژی را انتخاب کنید، گوگل به صورت خودکار به گونهای قیمت کلمات کلیدی شما را تعیین و بهینه سازی میکند تا بتوانید علاوه بر رسیدن به بیشترین نرخ تبدیل (Conversion Rate)، حاشیه سود مناسبی هم داشته باشید.
این سایتها، به نوبه خود، این اطلاعات را در بانکهای اطلاعاتی خود وارد میکنند و اطمینان حاصل میکنند که وقتی کاربران دستههای محتوای مرتبط را جستجو میکنند، پیوندی به سایت شما ظاهر میشود. اما به لطف ریمارکتینگ، میتوانید یک بنر تبلیغاتی جذاب ایجاد و با استفاده از کمپینهای دیسپلی، تبلیغ خود را روی لیست جمعآوری شده نمایش دهید. شرکت طراحی سایت – سایت های تبلیغاتی – تبلیغات رایگان در سایت ها – html5 چیست – سایت تبلیغ رایگان – لیست سایت های تبلیغاتی رایگان – سنا دیتا – سایتهای … آشنایی شما با این امکانات و آموزش نحوه استفاده درست از آنها قطعاً موجب افزایش هدفمندی تبلیغ و بهینه شدن هزینههای تبلیغ خواهد شد. نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر همراهان افراک به اشتراک بگذارید. با این کار، میتوانید بار دیگر محصولات و خدمات خود را برای این سرنخهای ارزشمند تبلیغ کنید.
ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد یکی از قابلیتهای فوقالعاده گوگل ادز است که به شما اجازه میدهد تا تبلیغات خود را برای افرادی نمایش دهید که قبلاً یک بار از سایت شما بازدید کردهاند. این شاخص میزان رضایت کاربر از صفحه فرود تبلیغ را نشان میدهد. به عنوان مثال، شما میتوانید زمان و مکان نمایش، بودجه روزانه و تنظیمات بیشمار دیگری را روی کمپینهایتان اعمال کنید تا بتوانید همه چیز را کنترل کنید. در واقع شما تنها میتوانید از کلمات کلیدی استفاده کنید که به میزان کافی در ماه توسط کاربران جستجو شوند. البته تبلیغ شما تنها در شرایطی به کاربر نمایش داده میشود که عبارت جستجو شده توسط او با یکی از کلمات کلیدی شما اشتراک داشته باشد. البته این لینک به طور کامل روی متن تبلیغ شما نمایش داده نمیشود و کاربر تنها آدرس اصلی سایت شما را مشاهده میکند.