در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با نکات موثر بر دکوراسیون داخلی فروشگاه اصولی آشنا نماییم. این واقعیتی است که مغازه داران به آن اطلاع دارند. دومین مغازه ای که مشتریان آن اکثرأ خانم ها هستند مغازه کیف و کفش است بنابراین بهتر است چیدمان کیف و کفش در فروشگاه و یا مغازه به شیوه ای خاص و متفاوت انجام شود. طراحی برای مغازه هایی که مشتریان آن ها خانم ها هستند بهتر است با دقت بیشتری انجام شود. بهتر است تلویزیونی را در مکانی که مشتریان بیشتر حضور دارند. برای سفارش هرگونه کار طراحی سفارشی برای مغازه لوازم آرایشی و بهداشتی، اکنون با تماس با یودکور اطلاعات بیشتر را دکوراسیون داخلی مغازه با ام دی اف بدست آورید. گرچه استفاده از پنجره با پوشش کرکره ای بیشتر در دکوراسیون کشورهای خارجی متداول است اما اگر شما نیز در بخشی از اتاق خواب یا خانه خود قصد ساخت پنجره کوچکی را داشته و می خواهید آن را با کرکره بپوشانید، حتما دیوار آن را با آجر دکوارتیو در نما طراحی کنید؛ مطمئن باشید این بخش از خانه شما بسیار دنج و طبیعی خواهد شد. این تقریباً در تمامی مشاغل وجود دارد. استفاده از دیوار آجری در راهرو ورودی می تواند این فضا را جذاب کرده و این تصور که راهرو ورودی فضایی پرت و به درد نخوری می باشد را از ذهن افراد دور کند چرا که با این کار شما نمایی متفاوت در خانه خود به وجود می آورید و این مکان از بهترین بخش های منزل شما خواهد شد.
نورپردازی آن هماهنگ است یا خیر و اینکه آیا محصولات و رنگها بهدرستی در کنار هم قرار گرفتهاند یا نه وچون در این افکار به سر میبرند معمولا محصولات، هرچه را که در این بخش باشد نادیده میگیرند. در حقیقت مانند نما و تابلوی بیرونی مغازه، نورپردازی اصولی و صحیح باعث چشمگیر شدن محصولات متنوع و زیبای داخل ویترین خواهد شد و این کار را می توان با کمک نوار های نورانی و تابش متمرکز نور بر روی هر یک از اجناس داخل ویترین صورت داد. آگاهی از علم روانشناسی رنگ ها به طراح کمک خواهد کرد که بدانند هر یک از رنگ های دقیقا برای القای چه حس و خصوصیتی از فضا بر روی ذهن و روان مشتری بکار گرفته می شود. عبارت “فروش ویژه” را بر روی گروه متنوعی از لوازم آرایشی و بهداشتی بگذارید؛ همین عبارت مشتریان را تحت تاثیر قرار می دهد. به عبارت دیگر در فاز نخست؛ بر اساس موقعیت و نوع فعالیت فروشگاه، ابعاد و اندازه آن، نوع محصولات و خدمات ارائه شده و … در زمان انتخاب یک ترکیب رنگ مناسب برای فروشگاه باید به نوع فروشگاه، ابعاد و اندازه آن دقت کنیم. رنگ سفید انتخاب خوبی برای دکور مغازه خیلی کوچک است و میتواند به خوبی فضا را دلباز و روشن جلوه بدهد.
از تله هایی که دشمن کار می گذارد، دوری کنید. از مهم ترین نکاتی که در بخش طراحی داخلی نیاز است حتماً افراد به آن توجه خاصی داشته باشند، هزینه طراحی داخلی می باشد. تاثیر رنگ بر دکوراسیون داخلی مغازه و حرفه ای تر شدن برندینگ آن غیر قابل انکار است و بهتر است که تا حد امکان برای طراحی داخلی مغازه از رنگی متناسب با برندتان؛ استفاده نمایید. این قسمت باید متمرکز و تا حد امکان بزرگ باشد و امکان دسترسی به همه محصولات را برای مشتریان بالقوه داشته باشد. ویترین آن و امکان تماشا محصولات بیشتر برای مشتری است.
نکته مهمی که در این خصوص به آن توجه داشت؛ این است که استفاده از نور یا شیشه های رنگی به دلیل خطای دید مشتری در انتخاب رنگ محصول و کالای مورد نظر خود باعث نارضایتی و بی علاقگی او در خرید آن محصول خواهد شد. نصب آینه در قسمت های مختلف مغازه و یا فروشگاه یکی دیگر از نکاتی است که باید به آن توجه کرد.مغازه های کیف و کفش به این دلیل که اقلام قابل فروش و محصولات دارای اندازه و ابعاد کوچکی هستند و همچنین باید طرح و مدل آنها قابل مشاهده باشد، به صورت قفسه ای انجام میشود که اغلب از جنس ام دی اف هستند. شاید بتوان گفت دلیل این موضوع، پیچیده بودن اصول طراحی دکوراسیون داخلی است. در یک آجیل فروشی، متناسب با نوع محصول، خشک یا تر بودن آن، حجم و فضایی که اشغال میکند و مواردی از این دست، نوع قفسه بندی را تعیین میکنند. در حال حاضر طبق آخرین تحقیقات به این نتیجه رسیده اند که رنگ هایی که در ادامه به شما معرفی میکنیم در افزایش فروش محل کسب تاثیر به سزایی دارد و جوری در روان مشتری تاثیر میگذارد.
علاوه بر این با توجه به قیمت بسیار مناسب آجر نما دکوراتیو نسبت به سایر متریال های دکوراسیون، می توان با صرف هزینه بسیار کم تغییرات چشم گیری در دکوراسیون خانه به وجود آورد. طراحی مناسب و تنظیم نور در دکوراسیون داخلی فروشگاه با توجه به اهمیت ویژه آن در زیبایی، جلب توجه مشتری و رونق کسب و کار مورد نظر باعث شده که ما به برخی از نکات مهم و اصولی در این زمینه اشاره ای کوتاه داشته باشیم. زمانی که بخواهید روسری و شال مورد نظر خود را در پیشخوان مغازه قرار دهید، برای جلوگیری از آلودگی و چروک شدن لباس، کافی است از یک یا چند سبد رنگی استفاده کنید. توجه به این موضوع لازمه ی دستیابی به یک دکوراسیون داخلی شیک و کاربردی است به گونه ای که با حداقل زمان و هزینه قابلیت اجرایی شدن داشته باشد. در نهایت می توان گفت که میزان شدت نور، زاویه تابش، رنگ و کیفیت آن و همچنین محل نصب چراغ ها در بهتر دیده شدن اجناس و جذابیت آنها تاثیر بسزایی داشته و باعث می شود که محصولات داخلی ویترین واقعی تر به نظر برسند. 2. هزینه کنترل کیفیت و نیاز به پروانه بهداشت و هزینه های مربوط به آزمایش محصول بسیار کاهش می یابد.
محصولات شال و روسری را به صورت کنترل شده و قابل نظارت در دسترس قرار دهید. همچنین بکارگیری نور مخفی ها در دکوراسیون داخلی فروشگاه نظیر پیرامون قفسه های تیره رنگ، بازی با سایه موانع ثابت و متحرک مانند ستون ها، قفسه ها، مشتریان و فروشندگان در حال حرکت و قابلیت کنترل نورپردازی به صورت جلوه های مختلف در لحظات متفاوت می تواند باعث زیبایی و جذابیت دو چندان فضای داخل مغازه گردد. هدف دیزاینر این بوده است که میان طراحی داخلی آن و نام مغازه یک ارتباط و پیوند خوب و به جایی برقرار کند و همین طور به موضوع کفش، راه رفتن و دویدن با کفش ها، مرتبط باشد.
البته چنین ویترینهایی برای مغازههای بزرگ مناسب است و مغازههای کوچک نمیتوانند از این ویترینها بهره ببرند از این رو بهتر است از ویترینهایی استفاده کنند که طبقه دوم آنها کمی عقبتر از طبقه اول قرار دارد. اما در مغازه های کوچک یا پشت به خورشید، نورپردازی موضعی نقش ویژه ای و پررنگ تری را در طراحی فضای فروشگاه بازی می کند. تیم تولیدی کابینت نوین کابین توانست با استفاده از نورپردازی مناسب در این دکور جلوه نمونه کار را دوچندان کند. از توجه شما به این مطلب سپاس گزاریم. همچنین در سبک مونومانتال استفاده از یکسری روابطی هندسی جهت طراحی نما رایج می باشد. آجر نما دکوراتیو تنوع بالایی دارد، به راحتی با سایر مصالح ساختمانی ترکیب می شود و از همه مهمتر هزینه آن بسیار پایین تر از سایر مصالح ساختمانی می باشد. بهترین کار این است که محاسبه را به صورت یک به یک و به ترتیب انجام دهند تا کار به آسانی و راحتی پیش رود. چیدمان مغازه باید به طوری باشد که مشتریان برای تست کردن کیف و کفش ها به راحتی به فضاها دسترسی داشته باشند. دقت کنید برای نمای بیشتر مغازه همین طور دید بهتر کفش ها از رنگ پس زمینه یا بک گراند خاکستری تیره استفاده شده است.
در چنین شرایطی اگر پیشنهاد ما بسیار برای مشتری مفید و پرسود نباشد و تنها در اینجا سود بیشتر مغازه دار نتیجه نهایی خواهد بود، احتمالاً بهتر است، رنگ قرمز برای آن فضا انتخاب شود. دلیل انتخاب رنگ قرمز این است که باعث ایجاد هیجان می شود. دکوراسیون مغازه کیف و کفش : دکوراسیون اغلب مغازه های کیف و کفش به این دلیل که اقلام قابل فروش و محصولات دارای اندازه و ابعاد کوچکی هستند و همچنین باید طرح و مدل آنها قابل مشاهده باشد، به صورت طبقه بندی شده و قفسه ایی انجام می گیرد و دکور داخلی اینگونه فروشگاه ها اغلب از جنس ام دی اف می باشد. در اغلب بوتیک های مردانه علاوه بر انواع لباس، کفش و سایر ملزومات مورد نیاز آقایان نیز به فروش میرسد. همچنین مشتریان می توانند با کمک تابلویی که در بالای درب ورودی مغازه نصب شده به اطلاعات مورد نیاز در خصوص نام فروشگاه، نوع فعالیت، نام مالک و سایر اطلاعات جانبی دیگر نظیر شماره تماس، آدرس پیج تلگرام یا اینستاگرام و … قفسه های دیواری قنادی نه تنها می تواند به سازماندهی محصولات و آبنبات ها و وسایل جانبی کمک کند، بلکه می تواند خرید را برای بچه ها جذاب تر کند.
این مغازه ی کفش فروشی در لهستان واقع شده و اسم آن “RunColors” است. در واقع در طراحی و دکوراسیون داخلی کفش فروشی، همانطور که در تصاویر قابل مشاهده هستند از طناب های رنگی استفاده شده که به قسمت های مختف وصل شده اند، از سقف به کف برای مثال. باید بدانید که در واقع ویترین مغازه شما رابطی بین مغازه و محیط بیرون می باشد. در اینگونه موارد، فضایی که برای ارائه این آفرها برای فروشگاه طراحی می شود، باید حس اطمینان و آرامش به مشتری بدهد. مردم ایران عاشق فرهنگ و هنر سنتی ایران هستند و با دیدن نمادهایی از این جشن باستانی به شور و شوق می افتند. چه صاحب مغازه هستید و چه در یک فروشگاه بزرگ یک غرفه فروش وازم آرایشی دارید، استفاده موثر از چیدمان فروشگاه بسیار مهم است.
یکی از راه های جذب مشتری استفاده از طراحی دکوراسیون مغازه شیک و ایده آل است. پس از آن راه های ورودی به مغازه را ایمن کنید. یک نمونه از ترکیب رنگهای خاص در طراحی یک فروشگاه، پروژه طراحی داخلی بوتیک زنانه در سعادت آباد تهران است. به طورکلی منظور از طراحی دکوراسیون داخلی مغازه یعنی توجه به نحوه نورپردازی داخلی (نور مخفی، نور نقطه ای، نور عریض و …) قفسه بندی، چیدمان مبلمان و اجناس، نوع کف فروشگاه و طراحی سقف آن از نوع سقف کاذب یا دکوراتیو، رنگ بندی، نقاشی، رنگ و طرح کاغذ دیواری و .. می باشد. نورپردازی از دیگر عوامل مهم و تاثیرگذاری است که نمی توان از نقش آن در جذابیت و زیبایی ویترین یک مغازه به همراه سایر اجزا و دکوراتیو آن غافل شد. در نتیجه، بهتر است در انتخاب تم رنگی مناسب برای کف، دیوارها، شلف ها و دیگر بخش ها از یک رنگ خنثی یا ملایم بهره ببرید.