جداسازی و تفکیک فضا نه تنها باعث ایجاد نظم میشود بلکه کمک میکند تا بهرهوری از فضا را افزایش بدهیم. گاهیاوقات بر روی چوب این نوع پارتیشنها، نقوش زیبایی حکاکی میشود تا جذابیت آن را افزایش دهد. با استفاده از پارتیشن میتوان محیطهای اداری را بهراحتی از هم مجزا کرد و با صرف هزینه مناسبی، زیبایی محیط را نیز افزایش داد. پارتیشنهای اداری میتوانند محیط یک اتاق را به چندین بخش تقسیم کنند و بهرهوری کارمندان را افزایش دهند. وجود مینی یخچال و وسایل پذیرایی مانند کافی میکر هم به راحتی شخص مدیر می افزاید که بهتر است در طراحی کلی فضا گنجانده شود و خیلی محسوس نباشد. با ظهور ادارهها فرهنگ کار کردن با تغییرات خیلی زیادی مواجه شد. همچنین به دلیل عایق بودن پنلهای دوجداره، صداهای آزاردهنده در محل کار کمتر میشود و تمرکز کارمندان بیشتر خواهد شد. طراحی مناسب برای فضای داخلی ساختمان های اداری باعث بالا رفتن عملکرد کارکنان می شود که اگر طراحی داخلی به خوبی انجام نشود و رفاه و سلامتی کارکنان آن مورد توجه قرار نگیرد می تواند بر روی روحیه افراد تاثیر منفی گذاشته شود .
دلیل اینکه طراحی داخلی بسیار با اهمیت است این است که روحیات افراد را تحت تاثیر خود قرار میدهد. بنابراین اگر بهدنبال مجزا کردن محیط اداری با کمترین هزینه و در سریع زمان ممکن هستید، محصول پاراوان، بهترین انتخاب است. حضور بوفه پذیرایی و وسایل بازی مکمل بسیار خوبی برای فضای استراحت و محیط مناسبی برای کارکنان ایجاد می نمایند تا از تشویش فضای کاری در زمان استراحت خود به دور باشند. یک مدل از ژنراتور بصورت استندبای ژنراتور ممکن است لازم باشد تا فقط چند ساعت در ماه عمل کند اما مدلهای دیگری از ژنراتورهای پرایم هستند که باید بصورت پیوسته عمل کنند. یکی از مهم ترین نکات در طراحی داخلی اداری مدرن، استفاده از وسایل ساده و کاربردی است مانند کمد اداری؛ به این ترتیب، فضای دفتر کار بی جهت اشغال نمیشود.
شرکت طراحی دکوراسیون داخلی اداری
کمدها موضوع مهمی هستند چراکه تعداد کافی آن ها از به هم ریختگی این اتاق جلوگیری می نماید. در نظر گرفتن فضاهایی مانند اتاق استراحت و اتاق پرینتر با توجه به تعداد کاربران و مساحت تعریف می شود. به بیانی دیگر با هر نوع از طراحی فضا و رنگی قابل اجراست و تنوع زیادی را شامل میشود. صندلی هایی که جا به جایی آن آسان باشد و در عین حال ارگونومی مناسبی داشته باشد، اما همیشه بین نفرات این چالش وجود دارد که صندلی کنفرانس باید ثابت باشد یا چرخدار؟ در طراحی سالن آمفی تئاتر ایجاد تعادل بین ظرفیت برای چیدن حداکثر صندلی مورد نیاز، دید و شنود مناسب، گردش آسان در سالن و داشتن سیستم های امنیتی و ایمنی بسیار حائز اهمیت است.
پژوهش های علمی ثابت کرده اند که این تنها یک احساس نیست بلکه از نظر علمی بسیار مهم است که چیدمان دکوراسیون اداری ، نورپردازی محیط و کاربرد رنگها و نیز انتخاب مبلمان باید بسیار حرفه ای و با رعایت دقیق استانداردها و اشراف به علم دکوراسیون داخلی و معماری صورت بگیرد. بهتر است اتاق استراحت با فاصله ای مناسب از فضای کار اصلی قرار داده شود و در مسیر پر رفت و آمد شرکت باشد. اگر این اتاق دارای پارتیشن است و در مسیر پر رفت و آمدی واقع شده، با کمک پرده می توان حریم بصری آن را کنترل نمود. طراحی داخلی دفتر کار و فضای اداری، دارای پیچیدگی های خاص خود است. فروشگاه ویکی دکو یکی از فروشگاههای اینترنتی فعال در حوزه کفپوش، پارتیشن اداری، کاغذ دیواری و سایر محصولات دکوراسیون داخلی است. در طراحی داخلی اداری موقعیت و منطقه، نوع فعالیت و نوع کاربری ساختمان می تواند باعث متفاوت بودن طرح شود.
طراحی داخلی دفتر کار اداری
اطلاعاتی که کارفرما می دهد بسیار ارزشمند است چرا که درخواست های ملموس و دغدغه های کاری خود را بیان می نماید که در طراحی و نتیجه آن بسیار تاثیر گذار است. در این صورت نیز برداشت از فضا توسط پیمانکار صورت می گیرد، درخواست و نیازهای کارفرما شنیده می شود. در نتیجه این تعاملات طرح نهایی به تصویب کارفرما می رسد و مرحله اجرایی کار شروع می شود. بنابراین اگر قصد دارید در محل کارتان تغییراتی ایجاد کنید بهتر است به صورت اساسی و حرفه ای صورت گیرد تا هم وقت و هزینه شما مدیریت شود و هم نتیجه ی کار بسیار رضایت بخش و مطلوب باشد.
پس لازم است که بر اساس مبانی طراحی داخلی دفتر کار به بهترین نحو آماده و برنامه ریزی شود تا از داشتن مکانی فوق العاده مطمئن شوید و اطمینان حاصل کنید که مشتریان نیز انرژی خوبی از محیط اداری شما دریافت می کنند. همزمان با لزوم جانشینی تکنولوژی جهانی، شركت موتورهای Lovol در جهت تأمین انرژی در كلاس جهانی اختصاص داده شده و در طی چندین سالگذشته بیش از 150000 موتور دیزل Lovol جهت تأمین انرژی كامیون ها،ژنراتورها، دیزل ژنراتورها و سایر ماشین آلات ساختمانی و صنعتی مورد استفاده قرارگرفته و در این زمینه موفقیت های زیادی داشته است. به این معنی که این دستگاه نیروی مکانیکی حاصل از سوخت دیزل توسط موتور را به ژنراتور انتقال داده و در خروجی جریان برق را به ما می دهد. جانمایی اتاق مدیریت در طراحی دکوراسیون اداری باید به اتاق کنفرانس اصلی مجموعه نزدیک باشد. هنگام طراحی اتاق جلسات ابتدا باید این نکته را در نظر بگیریم که فضای رفت و آمد در این اتاق مناسب باشد تا حرکات افراد در اطراف میز کنفرانس با اختلالی روبرو نشود.
طراحی داخلی اداری و دفتر کار
امروزه اغلب ساختمانهای اداری به صورت فلت (flat) طراحی میشوند تا هر کسب و کاری این امکان را داشته باشد تا متناسب با نیاز خود، فضا طراحی داخلی دفتر کار اداری را تفکیک کند. عده ای به دلیل کاربردی بودن و انعطاف پذیر بودن پارتیشن ها و پاروان های متحرک، بیشتر ترجیح می دهند تا از نوع متحرک این پارتیشن ها استفاده کنند. تهران به عنوان پایتحت ایران مرکز تمرکز فعالیت های متنوع اداری می باشد از این رو با تنوع گسترده ای از هویت سازمانی، زمینه فعالیت و بسترهای متفاوت کاری در این شهر رو به رو هستیم که هر کدام دکوراسیون اداری و دفتر کار مختص به خود را می طلبد. زمانی که طراح در مرحله بازسازی عوامل اساسی چون کف، سقف و دیوار را انتخاب می نماید نیم نگاهی به مبلمان اداری و پارتیشن مورد نظر فضا دارد و می داند با همکاری کدام پیمانکار قرار است آن را تامین کند.
دکوراسیون داخلی اداری
علاوه بر این باید بدانید می خواهید فضا را به چند قسمت تقسیم نمایید. در قسمت راه پله ها پنجره های مناسب تعبیه شود زیرا وجود این پنجره ها نمای ساختمان را تحت تاثیر قرار می دهد. همچنین در این ساختمان ها تهویه ی مناسب هم حائز اهمیت است که با نصب پنجره های متعدد امکان پذیر است. در نتیجه یکی از نکات مهم در طراحی نمای ساختمان اداری طراحی پنجره در نمای آن است. دیوارهای پارتیشن با کارایی بالا، 5 سانتیمتر از کف و سقف فاصله دارند تا مانع عبور صدا و یا کاهش دید در یک فضای بسته تاریک نشوند. مرحله دوم کارفرما نظرات خود را روی طرح ارائه شده مطرح می نماید تا تعامل بیشتری بین طراح و خواسته ایشان رخ دهد. در ابتدا از فضای مورد نظر کارفرما بازدید کرده و نقشه آن را برداشت می کنند، علاوه بر این در این مرحله نیازها و دغدغه های کارفرما را برای طراحی محیط اداری خود دریافت می کنند.
دکوراسیون داخلی اداری مدرن
با استفاده از نورهای گرم می توان صمیمیت محیط را زیادتر کرد. برای رفت و آمد چک ها و تراکنشات مالی بهتر است فضای جداگانه از میز کار پرسنل در نظر گرفته شود، خارج از اتاقشان به عنوان یک پیش ورودی یا حداقل میز جداگانه ای در اتاق حسابداران داشته باشد (نیاز این واحد با توجه به کارکردشان در شرکت می تواند متفاوت باشد). به طور کلی نیاز است در این فضا به فواصل دقت خاصی شود با توجه به اینکه مرزبندی فیزیکی بین افراد وجود ندارد مساحتی که در اختیار هر کاربر قرار دارد باید به گونه ای در نظر گرفته شود که هر کارمند هنگام کار حس راحتی داشته باشد. این موضوع نه تنها در بازسازی حتی در انتخاب و تجهیز مبلمان و پارتیشن محیط اداری نیز حائز اهمیت بسیار است و با تحقیق و پیش زمینه علمی باید انتخاب گردد. از این رو اگر نیاز دارید که ساختمان و دفتر اداری خود را بازسازی کرده و یا دکوراسیون شرکت خود را تغییر دهید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با هم نحوه طراحی داخلی این نوع دکوراسیون و هم با نحوه اجرای آن آشنا شوید.
قیمت طراحی داخلی اداری
اما چرا دکوراسیون اداری مدرن تا این اندازه دارای اهمیت است؟ در طراحی ساختمان های(فضاهای) اداری بایستی دارای انعطاف پذیری، راحتی نگهداری، دسترسی مناسب و یک موقعیت اکولوژیکی اقلیمی مناسب باشند و از طرف دیگر یک محیط آرام، لذت بخش و مفید را برای استفاده کنندگان فراهم سازند. امکان سفارش پارتیشن در رنگ برند شرکت شما یکی از پیشنهادهای مخصوص شرکت دکوراسیون داخلی سفید در پارتیشن است. فضاهای نشیمن و آپارتمان های کوچک از پارتیشن ها بهرمند هستند که ایده های خلاقانه و کاربردی برای طراحی داخلی و دکوراسیون مدرن ارائه می دهند. طی ۵ تا ۱۰ سال گذشته، جنبشی عظیم به سمت فضاهای کاری مشترک وجود داشته است که در آن اعضای تیم می توانند به طور موثر و به راحتی روی پروژه های خود در یک جای نسبتاً کوچک کار کنند. بطور مثال لازم است با سرپرستان یا نماینده هر دپارتمان درمورد نیازهای آن ها گفتگو داشته باشد تا جزئیات تفاوت درخواست هایشان را رصد نماید یقیناً نیازهای کارمندان بخش فروش با پرسنل واحد حسابداری متفاوت است و باید با حوصله به این موارد پرداخته شود.
طراحی داخلی اداری کلاسیک
نحوه نصب این مدل نیز آسان است و نیاز به تجهیزات خاصی ندارد. از همه مهم تر به جای عزیمت به جایی که از قبل طراحی و مبله شده است می توانید به کمک یک دفتر طراحی داری، طراحی محیط اداری خود را با توجه به نیازها و هویت سازمانی خود صورت دهید و دکوراسیون اداری مدرن سازمان خود را با توجه به جزئیات و ویژگی های مورد نظر ایجاد نمایید. بر حسب کاربرد، کارخانجات سازنده مولدها چهار نوع را پیشنهاد می دهند: اضطراری، پایه، دائم و چند منظوره و اینکه ژنراتور باید توان مورد نیاز پیش بینی شده معتبر را بدون آسیب فراهم کند این امر با دادن یک یا چند رتبه به ژنراتور بدست میآید.
یکی دیگر از نکات مهم در طراحی در نظر گرفتن مکانی مناسب برای دریافت نور از بیرون است. اما پارتیشنهای متحرک نقطه اتصالی ندارند و میتوانند در هر مکانی قرار داده شوند. ولی در طراحی بسته، مساحت کافی است و نیاز به وجود آرامش و تمرکز برای هر فرد وجود دارد. در قسمت قبل به اهمیت توجه به جزییات درخواست هر دپارتمان یا قسمت از شرکت در طراحی اشاره شد. پارتیشن، باعث مجزا کردن فضاها از یکدیگر و تقسیم بندی بهتر آنها خواهد شد. مد و دکوراسیون دو بخش در زندگی ما هستند که نمیتوانیم آن را از زندگی خود جدا کنیم چون این ها تماماً بر روی قسمت های مهمی از زندگی ما تاثیر میگذارد و البته که تاثیر آن راحت دیده میشود و در تمام دنیا حتی در مناطق کم تر توسعه یافته هم مد و دکوراسیون را خواهید دید. پس از بازسازی واحد اداری ، انتخاب پارتیشن، مبلمان اداری، صندلی ها و اکسسوری ها مرحله بسیار مهمی است که در راستای ایجاد یک دکوراسیون اداری مدرن صورت می گیرد و نتیجه نهایی را رقم میزند.
دکوراسیون داخلی اداری صنعتی
کارکنان می توانند در صندلی ها در یک طرح باز و دفتر مدرن کار کنند، در حالی که اتاق های کنفرانس و اتاق های جلسه را می توان با روش های هیجان انگیز، مانند پارتیشن اداری شیشه ای یا دیوارهای منحنی، جدا کرد. یک طراح حرفه ای باید به عواملی چون ارزش های سازمانی، فرهنگ سازمانی، نیاز کاربران در ساعات کاری با تمرکز بر دپارتمانی که در آن مشغول به کار هستند، هویت برند و زمینه فعالیت شرکت کاملاً واقف باشد. فاکتورهای اصلی که طراح هر پروژه قبل از شروع به طراحی محیط اداری باید بداند متفاوت با دکوراسیون داخلی مسکونی می باشد. در پارتیشن شیشه و ام دی اف از شیشه به منظور پر کردن قاب و همچنین از MDF به عنوان فریم و اسکلت بندی استفاده میشود. بهترین راه برای تقسیم و بهینه سازی فضا و ایجاد اتاقهای مجزا در ادارهجات، استفاده از پارتیشن اداری است. استفاده بهینه از فضاهای موجود در محیط های گوناگون برای شما فراهم خواهد نمود.
مجموع این موارد نشان می دهد به غیر از سازمان های بزرگ، دفاتر اداری کوچک نیز نیاز به شرکت های طراحی داخلی دارند تا تمام عوامل موثر مذکور را تبدیل به فضایی دلپذیر و البته کارآمد برای پرسنل، کارفرمایان و مراجعین سازد. اگر شما صاحب یک شرکت هستید یا در یک محیط اداری فعالیت می کنید احتمالا تا کنون برای شما به اثبات رسیده است که فضای کار و دکوراسیون داخلی یک دفتر اداری تاثیر مستقیمی با افزایش کارایی کارکنان و رضایت شغلی آنان دارد. در ادارت باید از طرح های رسمی که رنگ ملایمی دارند استفاده شود تا هم باعث افزایش راندمان کارمندان شود و هم محیط اداره را برای ارباب رجوع، در عین رسمی بودن، دلنشین جلوه کند.
طراحی داخلی اتاق اداری
اگر قصد جابه جایی و تغییر دفتر اداری خود را دارید قبل از اینکه به فکر خرید یک واحد اداری جدید و نوساز باشید بهتر است بازسازی و نوسازی دفتر فعلی را بررسی نمایید این موضوع هم برای شما کم هزینه تر است و هم نیاز به نقل مکان ندارید. اما در صورتی که در این زمینه دانش کافی ندارید میتوانید از مراکز و فروشگاههایی که در زمینه دکوراسیون داخلی فعالیت دارند، کمک بگیرید. در طراحی داخلی اداری مدرن، استفاده از فلز و رنگ نقرهای بسیار رایج است. این نوع پارتیشن چوبی اداری از ام دی اف ساخته میشود، به نحوی که فریم بندی و نمای ظاهری آن از ام دی اف است. موتورهای دیزل به دلیل استهلاک کمتر و توان بیشتر در نیروگاه های تولید پراکنده برق توسط ژنراتورها نیز مورد استفاده هستند . هدف از این ترکیب تولید الکتریسیته یا همان برق از سوخت دیزل (گازوئیل) است.